Welke sloopauto ging er het meeste naar de autosloperij
Ieder jaar belanden er vele sloopauto’s op de autosloperij en worden er veel auto’s gedemonteerd. Wellicht heeft jouw auto schade of gebreken of is de auto helemaal niet meer rijdbaar door ouderdom of een ongeluk. Ook dan is jouw auto nog wat geld waard zelfs bij de sloperij. Maar ja wanneer is je auto precies klaar voor de autosloperij?
Na de APK is vaak het moment dat mensen kiezen of hun auto naar de sloperij moet of niet. Dat komt omdat ze bij de keuring kijken of de dagwaarde van de auto hoger of lager ligt dan de reparatie kosten. De auto moet sowieso gerepareerd worden om door de keuring heen te komen. Of de auto moet naar de sloop gebracht worden dan is je auto dus total loss.
Waar kun je naartoe met de sloopauto
Waar jij je sloopauto naartoe wilt brengen is natuurlijk je eigen keuze. Zorg er wel voor dat de autosloperij waar je naartoe gaat erkend is bij het RDW anders krijg je problemen met de financiële zaken. Een erkend RDW bedrijf zorgt ervoor dat de auto direct van je naam wordt afgeschreven zodat je geen belasting en verzekering meer hoeft te betalen. Je moet een verzoek indienen en je moet aangeven waarom je de auto van jouw naam af wilt hebben. Het gaat hier dan om de voertuigen. Personenauto’s en bedrijfswagens van 15 jaar en ouder, motorfietsen, bromfietsen en aanhangwagens.
Welke auto’s worden er het meeste gesloopt
De top drie meeste gesloopte auto’s rond 2015 zijn. Op nummer één staat de volkswagen golf. Dit is niet erg gek om te horen, want de Volkswagen Golf is een van de meest gebruikte auto’s op de openbare weg. Volgens deskundigen zijn dat rond de 300.000 auto’s. Op de nummer twee en drie staat de Opel Corsa en de Volkswagen Polo. Ook dit zijn de twee auto’s die je ook heel erg vaak ziet rijden. Dus ook deze twee zijn niet gek in het rijtje.
Is jouw sloopauto nog wat waard
Ja, jouw sloopauto is altijd nog wat waard omdat als je jouw auto naar de sloop brengt dan krijg je er altijd een vergoeding voor. Deze vergoeding krijg je doordat ze kijken naar het gewicht van je auto en ze kijken naar hoeveel oud ijzer jouw auto nog kan opleveren. Daarna gaan ze kijken wat de auto waard is voor de tweedehands verkoop en wat ze kunnen recyclen. Aan de hand daarvan wordt de prijs van de vergoeding bepaald.